دلیل اصلی قرمز شدن چراغ های مودم

۱۷ بازديد

خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت ممکن است بسیار آزار دهنده باشد، شما می توانید با مطالعه این مطلب برای رفع آن اقدام کنید. استفاده کنندگان از سرویس های اینترنت باید آشنایی کامل با چراغ مودم را داشته باشند چرا که آشنایی آنها به درک آنچه در سرویس اینترنتشان اتفاق می افتد کمک می کند. بهتر است نگرانی به دل راه ندهید این اتفاقی است که اکثر کاربران adsl با آن روبه رو هستند.

در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین راهکارها جهت رفع مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت را توضیح دهیم. اگر در حین انجام فرآیند با مشکل مواجه شده اید، می توانید با کارشناسان ما تماس برقار کنید و از راهنمایی های آنها جهت رفع مشکل استفاده کنید.

چراغ اینترنت مودم و قطع و وصل شدن اینترنت

زمانی که صحبت از عیب یابی اینترنت می شود اولین سوالی که به وجود می آید این است که آیا چراغ اینترنت مودم من تغییر رنگ داده است؟ چشمک می زنند یا کلا روشن نیستند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی دلایل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم و قرمز شدن چراغ مودم بپردازیم در ادامه روش هایی در جهت رفع قرمز شدن چراغ مودم برای شما شرح داده ایم.

علت قرمز شدن چراغ های مودم

در ادامه ی این مقاله قصد داریم  توضیح دهیم که دلیل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم چیست و چگونه باید آن را رفع کنم. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که مودم در محل سکونت یا کارتان دارید حتما مطالب و راه حل های گفته شده را دنبال کنید.

معرفی چراغ های مودم ADSL

مودم را در دست بگیرید تا با هم به آشنایی کامل چراغ ها و سپس رفع قرمزی آن بپردازیم. شما اکنون مشاهده می کنید که چراغ های مختلفی وجود دارد وهر کدام نشان دهنده وضعیت خاصی از مودم هستند. این چراغ ها در هر مودم متفاوت است.

چراغ اینترنت مودم TP-Link

اگر با دقت به مودم TP-Link نگاه کنید متوجه می شوید که چراغ های مودم شما مشابه تصویر زیر است حال باهم به توضیح هر یک از آنها میپردازیم:

چراغ شماره۱: Power سبز بودن این چراغ به نشانه اتصال درست است (یعنی آداپتور شما به درستی به مودم وصل شده) و قرمز بودن چراغ پاور به معنای این می باشد که شما باید آداپتور و کلید پریز را بررسی کنید و اطمینان کافی را در جهت رسیدن برق به مودم کسب کنید.

چراغ شماره ۲: اگر چراغ ADSL سبز باشد به این معنی است که بر روی خط تلفن ثابت شما سرویس ADSL فعال است. زمانی که قرمز بودن چراغ را مشاهده می کنید امکان این که سرویس مخابراتی به مشکل خورده باشد وجود دارد.

چراغ شماره ۳: سبز بودن چراغ Internet نشان دهنده اتصال موفق شما به مودم است.

چراغ شماره ۴: اگر چراغ WLAN شما سبز بود یعنی مودم به درستی کار می کند و متصل است.

چراغ اینترنت مودم d-link

چراغ های مودم d-link شباهت زیادی به چراغ های مودم TP-Link دارند با این تفاوت که مودم d-link 3 چراغ های بیشتری دارند که در ادامه آنها را توضیح میدهیم.

چراغ های ۱ تا ۴ : اگر این چراغ ها سبز باشند به این معنی است که یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر متصل است.

چراغ شماره ۳ : سبز بودن چراغ Wireless به به معنای فعال بودن آن است.

چراغ شماره ۴: چراغ WPS یک استاندارد تنظیمات امنیتی شبکه وای فای است.

چراغ شماره ۵ : USB اگر این چراغ سبز باشد به این معنی است که به مودم یک دستگاه USB متصل است.

چراغ شماره ۶ : DSL اگر این چراغ سبز باشد مفهوم این است که بر روی خط تلفن شما سرویس ADSL فعال است. و قرمز بودن آن را می توان به این معنا گرفت که سرویس ADSL  شما غیر فعال شده است یا خطوط مخابراتی به مشکل خورده است.

چراغ شماره۷: Internet اگر این چراغ سبز باشد به معنای آن است که شما با موفقیت به اینترنت متصل شد اید و اگر قرمز باشد باید به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم و وجود قطعی یا اتصالی در سیم
  • عدم اتصال صحیح سیم تلفن به اسپلیتر
  • بوق نداشتن خط تلفن

در صورت رفع نشدن مشکل شما با بررسی موارد گفته شده با پشتیبانی سرویسی که مودم را از آنجا خریداری کرده اید تماس بگیرید یا با کارشناسان پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید تا با راهنمایی های بهتر به رفع قرمز شدن چراغ مودم شما بپردازند.

در صورتی که در حین و یا پس از مطالعه مطلب زیر،نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتری دارید.با ما تماس بگیرید:

علت قطع و وصل شدن اینترنت

قطع و وصل شدن اینترنت می تواند علت های مختلفی داشته باشد که یکی از آنها وجود نویز است.

شما باید به بررسی این بپردازید که آیا خط شما نویز دارد یا خیر؟ در ادامه این مطلب روش های را به شما توضیح میدهیم که با انجام دادن آن مشکل شما رفع می شود ( اگر نویز نداشته باشید)

  1. خاموش کردن مودم: مودم خود را ۱۰ تا ۵ دقیقه خاموش کنید و سپس روشن کنید
  2. ریکاوری مودم: مودم را به تنظیمات کارخانه برگردانید، قبل از این کار حتما با سرویس دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و موضوع را با آنها در میان بگذارید.

سخن نهایی

عوامل مختلفی امکان این را دارد که چراغ مودم شما روشن نشود. این عوامل ممکن است سخت افزاری یا مربوط به ویندوز باشد. در صورتی که چراغ اینترنت مودم روشن است و اتصال اینترنت برقرار می باشد اما چراغ مربوط به آن چشمک نمی‌زند، ممکن است مشکل مربوط به تنظیمات مودم، تنظیمات ویندوز و یا قطعی اینترنت باشد.

زمانی که چراغ اینترنت شما روشن نمی شود به احتمال زیاد مشکل شما سخت افزاری است. ساده ترین راه ریستارت کردن مودم می باشد.

اگر همچنان مشکل اینترنت شما حل نشده است می توانید با راهنمایی کارشناسان پشتیبانی مشکل خود را رفع کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.