مشاهده ابلاغيه با كد ملي-سامانه ثبت نام الكترونيك قضايي

۴۰ بازديد

براي مشاهده ابلاغيه با كد ملي ميتوانيد از طريق سامانه هاي درنظرگرفته شده توسط قوه قضاييه اقدام كنيد، بنابراين با ثبت نام در اين سامانه ها از جمله سامانه ثنا و عدل ايران، ميتوانيد بدون مراجعه حضوري، ابلاغيه هاي الكترونيكي خود را دريافت كنيد.

پيش از اين در ساليان گذشته صدور انواع ابلاغيه به صورت مكتوب و كاغذي صورت ميگرفت، به اين صورت كه ابلاغيه توسط مامورين پست يا مامورين ابلاغ به آدرس مخاطب ارسال ميشد.

براي مشاهده ابلاغيه با كدملي بايد به سايت رسمي سامانه ثنا مراجعه نماييد، اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه براي دريافت ابلاغيه ها ابتدا بايد در سامانه ثنا ثبت نام نماييد، كه براي انجام صحيح مراحل اين فرآيند، ميتوانيد به مطلب ثبت نام سامانه ثنا مراجعه نماييد.

مشاهده ابلاغيه با موبايل نيز امكان پذير ميباشد، و افراد ميتوانند با نصب اپليكيشن همراه عدالت،از دريافت ابلاغيه هاي خود مطلع شوند.

معمولا بعد از ارسال ابلاغيه قضايي براي اشخاص، به گوشي موبايل آنها پيامكي مبني بر دريافت ابلاغيه ارسال خواهد شد، بنابراين افراد با مراجعه به سايت هايي كه قوه قضاييه جهت اين امر درنظرگرفته، ميتوانند ابلاغيه هاي مربوط به خود را دريافت كنند و اقدامات بعدي را متناسب بامتن ابلاغيه انجام دهند.

بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه براي دريافت ابلاغيه ها ابتدا بايد در سامانه هاي ثنا و عدل ايران ثبت نام كنيد و كساني كه تاكنون در اين سامانه ها ثبت نام نكرده باشند، نميتوانند ابلاغيه هاي مربوط به خود را دريافت كنند و همين باعث بروز مشكلاتي براي آنها خواهد شد.

نكته مهم در اين مطلب امكان مشاهده ابلاغيه با كدملي و رمزشخصي است، كه اين امكان را به كاربران ميدهد كه با تلفن همراه هم بتوانند ابلاغيه هاي خود را دريافت و مشاهده كنند و الزاما نياز نيست كه اين فرايند حتما با لپ تاپ يا كامپيوتر انجام شود.

  

 

مشاهده ابلاغيه با كد ملي

براي مشاهده و دريافت ابلاغيه با رمز شخصي، لازم است مراحل زير را به صورت قدم به قدم انجام دهيد:

  • ابتدا به سامانه ابلاغ الكترونيكي قوه قضاييه وارد شويد.به اين منظور نشاني اينترنتيadliran.ir را در مرورگر خود جست و جو كنيد، لازم به ذكر است كه ورود به اين سامانه ودريافت ابلاغيه با كد ملي و رمزشخصي هم با تلفن همراه و هم با سيستم هاي رايانه اي امكان پذير است، اما باتوجه به حساسيت اين فرايند، بهتر است كه ترجيحا از رايانه يا لپ تاپ استفاده نماييد، و چنانچه به كامپيوتر دسترسي نداريد ميتوانيد با كارشناسان بخش سامانه ها تماس حاصل نماييد.
  • بعد از اينكه نشاني مربوطه را سرچ كرديد، منتظر بمانيد كه گوگل نتيجه جست و جو را نمايش دهد، سپس اولين سامانه بالا آمده با ليست نتايج، كه با عنوان «سامانه ثبت نام الكترونيك قضايي»  نمايش داده ميشود را انتخاب كرده و روي آن كليك كنيد.

 

  • در اينجا به صفحه اصلي سايت وارد شده و تصوير زير را مشاهده ميكنيد، كه در قسمت بالاي صفحه منويي وجود دارد كه شامل چند گزينه ميباشد، كه براي مشاهده ابلاغيه با كد ملي بايد از اين قسمت روي گزينه «سامانه ابلاغ الكترونيكي» كليك كنيد.

 

  • در اين مرحله به صفحه ورودي اين سامانه ميرسيم، كه نياز است اطلاعاتي را وارد كنيم، كه اطلاعات خواسته شده با توجه به شخصيت هاي حقوقي، حقوقي و سمت هاي قضايي متفاوت است. اطلاعات خواسته شده جهت مشاهده ابلاغيه با كد ملي و رمز شخصي شخص حقيقي كه شامل كدملي و رمز شخصي هر فرد ميشود قرار دارد. توجه داشته باشيد كه اشخاص حقوقي علاوه بر شماره ملي و رمز شخصي، بايد شناسه حقوقي يا هم يا همان شناسه ۱۱ رقمي اخذ شده از ثبت اسناد را هم وارد كنند. افراد با سمت قضايي نيز براي ورود بايد كد واحد قضايي مربوطه را وارد نمايند.
 

به هرحال باتوجه به نوع شخصيت خود، اطلاعات خواسته شده را وارد نماييد سپس روي گزينه «مرحله بعد» كه در انتهاي صفحه قرار دارد كليك نماييد.

  • براي ديدن ابلاغيه با رمز شخصي، چنانچه اطلاعات خواسته شده را درست وارد كرده باشيد، يك رمز موقت براي تلفن همراه شما ارسال ميشود، كه بعد از دريافت كد بايد آن را به درستي در جايگاه خواسته شده وارد نماييد. سپس با زدن گزينه «ورود» به حساب كاربري خود در اين سامانه منتقل ميشويد.
  • اگر كد موقت را درست وارد كرده باشيد، به صفحه اصلي سامانه ابلاغ الكترونيكي وارد خواهيد شد، كه در اين صفحه چند گزينه مختلف وجود داردف كه مهمترين آنها «ابلاغيه هاي جديد» است. براي مشاهده ابلاغيه با كد ملي ثنا بايد بر روي اين گزينه كليك كنيد، توجه داشته باشيد كه اگر ابلاغيه جديدي وجود داشته باشد، تعداد آن با رنگ قرمز كنار اين گزينه نمايش داده ميشود، همچنين در صورت تمايل با كليك بر روي گزينه «ابلاغيه هاي مشاهده شده» ميتوانيد ابلاغيه هاي قبلي خود را مشاهده و بررسي نماييد.
  • بعد از اينكه گزينه «ابلاغيه هاي جديد» را انتخاب كرديد، ابلاغيه هايي را كه به تازگي برايتان ارسال شده مشاهده خواهيد كرد، با كليك كردن بر روي هركدام، متن آن بصورت كامل و همراه با جزئيات براي شما نمايش داده ميشود، و همچنين با انتخاب گزينه «دريافت نسخه چاپي ابلاغيه» ميتوانيد از ابلاغيه موردنظر پرينت بگيريد.

 

مشاهده ابلاغيه با رمز شخصي و بدون رمز

در بخش قبلي مشاهده ابلاغيه با كدملي و رمز شخصي را توصيح داده ايم، بنابراين در صورت داشتن داشتن رمزشخصي، ميتوانيد ابلاغيه هاي مورد نظر را مشاهده كنيد.

اما گاهي ممكن است كه كاربران رمز خود را فراموش كنند يا به هر دليلي رمز خود را گم كرده باشند و امكان دسترسي به آن را نداشته باشند، در اين صورت ديگر نميتوانيد با همان روش عادي كه در قسمت قبل توضيح داديم، ابلاغيه هاي خود را مشاهده كنيد، درنتيجه بايد روش ديگري را براي بررسي و مشاهده ابلاغيه هاي خود انتخاب كنيد.

خوشبختانه امكان مشاهده و دريافت ابلاغيه بدون رمز هم در اين سامانه درنظر گرفته شده است، تا كساني كه به هر دليلي رمز خود را فراموش كرده اند نيز جهت اين امر با مشكلي رو به رو نشوند.

جهت دريافت ابلاغيه هاي الكترونيكي بدون در اختيار داشتن رمز شخصي مراحل زير را طي كنيد:

  • ابتدا با جست و جو آدرس adliran.ir وارد سامانه ابلاغيه الكترونيك شويد، و از منوي موجود در قسمت بالاي آن گزينه سامانه ابلاغ الكترونيك را انتخاب نماييد.

 

  • حالا صفحه ورودي خود در سامانه الكترونيك را مشاهده ميكنيد و امكان مشاهده ابلاغيه با رمز شخصي برايتان فراهم است، اما با توجه به اينكه شما رمز شخصي تان را فراموش كرده ايد، و نميتوانيد از روش معمول جهت دريافت ابلاغيه استفاده كنيد، بايد از قسمت پايين اين صفحه روي گزينه «رمزعبورخودرا فراموش كرده ام» كليك كنيد.
  • با انتخاب گزينه قبل، مجددا به صفحه زير وارد ميشويد، در بخش مياني صفحه گزينه هاي مختلفي را مشاهده ميكنيد كه براي رفع مشكل رمز شخصي، بايد بر روي گزينه «رمز: فراموشي رمزعبور» كليك نماييد.
  • سپس صفحه ي جديدي باز ميشود و به بخش مشاهده ابلاغيه در سامانه ثنا بدون رمز شخصي وارد ميشويد، كه شامل دو مرحله ميباشد و در اولين مرحله از شما ر خواست يك سري اطلاعات را دارد تا يك كد فعال سازي برايتان ارسال كند.

اطلاعات خواسته شده شامل: شماره ملي، تاريخ تولد، شماره شناسنامه، شماره تلفن همراه و آدرس پست الكترونيك ميباشد. اطلاعات خواسته شده را به صورت صحيح وارد كرده و سپس كد امنيتي را در جايگاه خواسته شده بنويسيد.

در آخر بر روي گزينه ارسال كد فعال سازي كليك كنيد، كه كد موردنظر به تلفن همراه و پست الكترونيك شما ارسال شود كه مجددا امكان مشاهده ابلاغيه هاي خود را داشته باشيد.

  • در اين مرحله بايد كد ارسال شده به تلفن همراه يا پست الكترونيك را در جايگاه خواسته شده سمت چپ وارد كنيد، سپس كد امنيتي را به صورت صحيح در كادر خواسته شدهه وارد كنيد، سپس گزينه «دريافت رمز شخصي جديد» را انتخاب كنيد تا رمز جديد در اختيارتان قرار بگيرد.

 

به اين ترتيب رمز جديد برايتان ارسال شده و امكان مشاهده ابلاغيه با رمز شخصي جديد را خواهيد داشت.

مشاهده ابلاغيه با موبايل

با توجه به افزايش استفاده كاربران از سامانه ثنا و سهولت براي استفاده از اين سامانه، و با توجه به استقبال گرم و چشمگير اقشار مختلف از اين سامانه، قوه قضاييه در جهت تسهيل دسترسي افراد جامعه به سامانه ابلاغ در صدد آن برآمد كه امكان رويت ابلاغيه ها با گوشي موبايل و تلفن همراهبه صورت آنلاين را فراهم سازد.

در همين راستا قوه قضاييه در آذرماه سال ۱۳۹۹ از اپليكيشن جديد سامانه ثنا با عنوان “عدالت همراه” رو نمايي كرد . برنامه اي كه طيف گسترده اي از خدمات حقوقي، از جمله دسترسي به سامانه نوبت دهي، مشاهده ابلاغ الكترونيك دعاوي، دسترسي به نظرسنجي، دسترسي به گواهي عدم سوپيشينه و… همچنين امكان دريافت نوتيفيكيشن را براي كاربران خود فراهم كرده است. 

براي دانلود برنامه مشاهده ابلاغيه با موبايل و به صورت آنلاين، يا همان برنامه عدالت همراه قوه قضاييه به آدرس درگاه ملي قوه قضاييه eadl.ir مراجعه كرده و اين اپليكيشن را به صورت معتبر دانلود نماييد.

در آخر

همانطور كه توضيح داديم، با كمك سامانه ثنا و عدل ايران، كه اداره قوه قضاييه از سال ۱۳۹۵ براي كاربران درنظرگرفته، دريافت مكتوب و كاغذي ابلاغيه ها ديگر صورت نميگيرد و شما ميتوانيد در كمترين زمان و بدون تردد و رفت آمد ابلاغيه هاي خود را دريافت كنيد.

 

سوالات متداول

۱- مشاهده ابلاغيه با كدملي چجوريه؟

بايد به سامانه ثنا يا سامانه ابلاغ مراجعه كنيد و از راه حل ذكر شده در مقاله، ابلاغيه هاي خود را با كد ملي مشاهده نماييد.

۲- آيا مشاهده ابلاغيه با رمزشخصي امكان پذير است؟

بله ابتدا بايد وارد سامانه شويد و به روش مشاهده ابلاغيه با كد ملي، ابلاغ خود را ببينيد.

منبع: الو رايانه كمك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.