ثبت نام آزمون Msrt سال 1402

۲۰ بازديد

ثبت نام آزمون Msrt در هر سال چند بار انجام مي شود و متقاضيان شركت در آن مي توانند نام نويسي خود را در تاريخ تعيين شده، نهايي نمايند.

فراموش نكنيد با توجه به اهميتي كه مدرك زبان در قرن حاضر دارد، تمامي دانشجويان تحصيلات تكميلي نياز به داشتن يك مدرك زبان معتبر دارند.

دانشجوياني كه در حال تحصيل مقطع دكتري هستند، با شركت در آزمون Msrt كه در درجه معتبر علمي و مورد تائيد وزارت علوم مي توانند، مدرك مورد نظر خود را دريافت نمايند.

ذكر اين نكته ضروري است كه اين مدرك فقط در دانشگاه هاي داخل ايران اعتبار دارد و در خارج از مرز هاي كشور فاقد اعتبار است.

در اين مقاله قصد داريم در رابطه با آزمون Msrt سال 1402، زمان ثبت نام، راهنماي كامل نحوه نام نويسي، شرايط و هزينه ثبت نام نكات مهم و كليدي صحبت كنيم.

چنانچه پاسخ مناسبي براي سوالات خود پيرامون اين موضوع نيافتيد، مي توانيد با مركز مشاوره ما تماس گرفته تا كارشناس مربوطه، اطلاعات لازم را در اختيارتان قرار دهد.

زمان ثبت نام آزمون  Msrt سال 1402

اين سنجش كه يك آزمون معتبر تعيين سطح زبان به ويژه براي دانشجويان دكتري بوده و 10 بار در سال برگزار مي شود تا داوطلبان با آمادگي كامل بتوانند در آن شركت نمايند.

متقاضيان بايد دقت داشته باشند كه هر حوزه برگزاري اين آزمون داراي ظرفيت مشخصي بوده و به محض پر شدن لينك ثبت نام برداشته خواهد شد، لذا لازم است در روز هاي اوليه ثبت نام نسبت به نام نويسي خود اقدام كنند.

در جدول زير اطلاعات در خصوص زمان ثبت نام آزمون Msrt سال 1401 آورده شده است.

زمان ثبت نام آزمون Msrt سال 1401
آغاز ثبت نام پايان ثبت نام تاريخ برگزاري آزمون  اعلام نتايج
21 فروردين 31 فروردين 23 ارديبهشت 1 خرداد
10 مرداد  16 تير 24 تير 2 مرداد
10 مرداد 18 مرداد 28 مرداد ۶ شهريور

 

راهنماي ثبت نام آزمون Msrt

متقاضيان شركت در اين آزمون زبان كافي است براي انجام روند ثبت نام مراحل زير را طي نمايند؛

1_ در ابتدا لازم است داوطلبان وارد سايت اين آزمون به نشاني اينترنتي portal.saorg.ir، شوند.

2_ با توجه به تصوير زير از قسمت “ثبت نام و ورود” نام نويسي خود را انجام داده و يا اگر قبلا اين فرايند را نهايي كرده ايد وارد پنل كاربري خود شويد.

3_ در صفحه جديد، قوانين را با دقت مطالعه و تيك گزينه “با قوانين گفته شده موافق” هستم را فعال نماييد.

4_ حال بايد اطلاعات شخصي از قبيل نام، نام خانوادگي، كد ملي، تاريخ تولد، شماره تماس و آدرس پست الكترونيكي خود را در فيلدهاي خالي وارد كنيد.

5_ بعد از ثبت اطلاعات، يك كد فعال سازي براي شماره همراه شما ارسال خواهد شد، كه در اين قسمت بايد آن را در قسمت مربوطه وارد نماييد.

6_ در اين مرحله لازم است اطلاعات تكميلي مانند؛ نام پدر، شماره و سريال شناسنامه، وضعيت تاهل، جنسيت سهميه شاهد و … را وارد كنيد.

7_ در اين بخش بايد اسكن مدارك خود از جمله عكس پرسنلي، تصوير صفحات شناسنامه و كارت ملي خود را بارگزاري كنيد.

8_ در صفحه جديد، مقطع تحصيلي خود را وارد نماييد، پس از تاييد نهايي شما، نام كاربري و رمز عبور براي شما ايميل خواهد شد. 

 در نهايت با ورود به سايت تاريخ و حوزه آزمون را انتخاب و نسبت به پرداخت آنلاين هزينه آزمون اقدام نماييد.

در آخر يك كد پيگيري برايتان نمايش داده خواهد شد كه به منزله به اتمام رسيدن مراحل ثبت نام شما مي باشد و لازم است اين كد را تا آخرين مرحله آزمون نزد خود نگه داريد.

شرايط ثبت نام آزمون Msrt سال 1402

  • ثبت نام در سامانه فقط در ساعات و روزهاي اداري امكان پذير مي باشد.
  • در صورتيكه حوزه مورد نظر داوطلب براي شركت در آزمون پر شود امكان نام نويسي وجود ندارد، زيرا به دليل شرايط خاص براي برگزاري اين آزمون امكان افزايش ظرفيت وجود ندارد.
  • امكان جا به جايي آزمون براي امتحان هاي همان سال وجود داشته و نمي توان سنجشي را با آزمون هاي سال هاي ديگر جا به جا نمود.
  • اگر اطلاعات وارد شده توسط كاربر ناقص باشد، توسط مديريت بررسي شده و به وي اطلاع رساني خواهد شد.
  • فراموش نكنيد، هنگام انتخاب تاريخ و حوزه آزموني خود، دقت زيادي به خرج دهيد، زيرا امكان انصراف و تغيير حوزه وجود ندارد.
  • داوطلبان هيچ محدوديتي در تعداد دفعات شركت در اين آزمون ندارند.

هزينه ثبت نام آزمون Msrt

ميزان مبلغ پرداختي در سامانه سجاد به عنوان هزينه ثبت نام آزمون مذكور، براي هر سال دچار تغييراتي بوده و هنوز اطلاعات دقيقي براي سال 1402 در دسترس نيست و به محض مشخص شدن مبلغ هزينه امتحان از طريق همين سايت به شما داوطلبان گرامي اطلاع رساني خواهد شد.

نكات تكميلي آزمون Msrt

– آزمون مذكور شامل 100 سوال بوده و در 100 دقيقه برگزار مي شود.

– سوالات اين آزمون در 3 دسته شنيداري، گرامر و درك مطلب طبقه بندي شده اند.

– در بخش شنيداري 30 سوال مطرح شده و داوطلبان پس از گوش دادن به فايل صوتي آن بايد در مدت زمان 30 تا 35 دقيقه به سوالت مربوطه پاسخ دهند.

– تعداد سوالات بخش گرامر 30 عدد بوده و مدت زمان پاسخگويي به آن 20 دقيقه مي باشد.

– در بخش درك مطلب 40 سوال مطرح شده كه بايد در 50 دقيقه به آن ها پاسخ داده شود.

– حداقل نمره قابل قبول براي پذيرش در دانشگاه هاي معتبر كشور نمره 50 مي باشد.

– نكته مهم ديگر براي اين آزمون، نداشتن نمره منفي است.

نتيجه گيري

آزمون Msrt يكي از آزمون هاي تعيين سطح زبان براي دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي بوده كه فقط در داخل كشور اعتبار دارد.

با توجه به اهميت اين آزمون سعي نموديم مطالب مفيدي را در خصوص نكات آزمون، نحوه ثبت نام، هزينه و زمان ثبت نام در اختيارتان قرار دهيم.

براي ثبت نام در اين آزمون بايد به سامانه سجاد مراجعه نموده و طبق مراحل ذكر شده در متن فوق گام به گام پيش برويد و پس از تكميل ثبت نام يك كد پيگيري به شما داده مي شود.

در صورتي كه موفق به نام نويسي در آزمون مذكور نشده ايد، مي توانيد با مجموعه مشاوره تلفني تماس گرفته، تا كارشناس مربوطه ثبت نام شما در آزمون Msrt را نهايي نمايد.

منبع

برای کسب نمره عالی در آزمون‌های MSRT (سازمان سنجش آموزش کشور)، باید به موارد مختلفی توجه کرد. اول از همه، مطالعه کامل و دقیق درسنامه‌های مرتبط با آزمون مهم است. اطلاعات کامل و جامع درباره ساختار و محتوای آزمون MSRT می‌تواند به شما کمک کند تا با یک رویکرد موثر به آن آماده شوید. همچنین، حل تعداد زیادی از سوالات آزمون به صورت تمرینی می‌تواند شما را با نحوه پرسش و پاسخ آشنا کند و باعث افزایش اعتماد به نفس در زمان آزمون شود.

 

علاوه بر آمادگی تئوری، تمرین عملی نیز حیاتی است. برنامه‌ریزی زمانی مناسب برای مرور مطالب و حل سوالات نمونه، توانایی‌ها و مهارت‌های شما را در مواجهه با شرایط واقعی آزمون تقویت می‌کند. همچنین، مراجعه به منابع معتبر و کتاب‌های آموزشی مرتبط با آزمون MSRT می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود را گسترش داده و استراتژی‌های بهینه برای پاسخ به سوالات آزمون را توسعه دهید. در نهایت، تمرکز بر روی بهبود مهارت‌های زبانی، عددی، و تفکر تحلیلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است  می تواند در گرفتن نمره عالی msrt به شما کمک کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.