چگونه پيج خود را به بيزنس پروفايل اينستاگرام تبديل كنيم؟

۳۱ بازديد

همانگونه كه اينستاگرام ركورددار يكي از پرمخاطب ترين شبكه هاي اجتماعي ميباشد درنتيجه در راستاي حفظ اين محدوديت، هرچند وقت يك بار با آپديت هاي جديد كاربران خود را غافلگير ميكند. در سال سال ۲۰۱۶ اين پلتفرم قابليت جديدي با نام بيزنس پروفايل اينستاگرام را به مخاطبان خود معرفي نمود. اين قابليت براي كسب و كارهايي در نظرگرفته شده كه جهت گسترش موضوع كاري خود از پلتفرم اينستاگرام استفاده ميكنند در نتيجه دست كاربر جهت استفاده از پروفايل تجاري اينستاگرام بازتر ميشود.

تجاري كردن اكانت اينستاگرام براي افرادي كه از طريق اين شبكه اجتماعي فروش انجام ميدهند، لازم است. درواقع بيزنس پروفايل اينستاگرام مناسب اشخاصي است كه هدف آنها از ساخت حساب كاربري در اينستا، برندسازي از كسب و كار خود و كسب درآمد مي باشد.

توجه نماييد كه اگر نوع اكانت كسب و كارها تجاري باشد امكانات بيشتري نسبت به پيج هاي شخصي خواهد داشت. در ادامه ي اين مطلب آموزش تبديل اكانت به بيزنس پروفايل اينستاگرام را به صورت كامل شرح داده ايم.

بيزينس پروفايل اينستاگرام چيست ؟

چنانچه ميخواهيد يك بيزنس پروفايل براي كسب و كار خود داشته باشيد، و كسب و كار خود را از اين طريق به مخاطبان معرفي كنيد و محصولات و خدمات خود را در اينستاگرام به فروش برسانيد، در ابتدا بايد با قابليت بيزنس اكانت اينستاگرام آشنايي داشته و از امكانات مختلف آن آگاه باشيد.

تبديل اكانت شخصي به صفحه تجاري (يا همان Business Profile اينستاگرام ) به شما امكانات مفيد و ويژه اي را در بخش مديريت صفحه خود ارائه خواهد داد. اين امكانات ميتواند به فروش بيشتر شما كمك كرده و اكانت كاري شما را از ديگر رقبا در زمينه كسب و كار خود متمايز ميكند.

لازم به ذكر است كه تبديل اكانت شخصي به بيزنس پروفايل اينستاگرام هيچ هزينه اي نخواهد داشت و ميتوانيد به صورت رايگان حساب كاربري خود را به اكانتي با قابليت هاي تجاري تبديل نماييد.

تبديل اكانت معمولي به بيزنس اكانت اينستاگرام

براي تبديل اكانت معمولي به پروفايل تجاري اينستاگرام، بايد يك صفحه فيسبوك داشته و ادمين آن نيز خودتان باشيد، سپس جهت تبديل اكانت شخصي به بيزنس پروفايل اينستاگرام، مراحل زير را قدم به قدم طي كنيد:

ابتدا وارد حساب كاربري اينستاگرام خود شويد.

در قسمت Account Settings، گزينه Switch to Business Profile را لمس نماييد.

در اين قسمت از شما درخواست ميشود وارد اكانت فيسبوك خود شويد.

بعد از مشخص شدن حساب فيسبوك موردنظر، شما به صفحات فيسبوكي كه مديريت آنها به عهده اين حساب ميباشد دسترسي خواهيد داشت و بايد صفحه فيسوك مدنظر خود را انتخاب نماييد.

توجه كنيد كه اين صفحه از اين پس به اكانت تجاري اينستاگرام شما متصل خواهد بود و امكان اتصال آن به هيچ حساب ديگري وجود ندارد.

مزاياي بيزينس پروفايل اينستاگرام

بيزنس پروفايل اينستاگرام قابليت ها و مزاياي گوناگوني را در اختيار مالك حساب قرار خواهد داد كه در ادامه به بررسي اين مزايا خواهيم پرداخت.

۱- دكمه اي براي ارتباط با شما (contact button) 

بي شك اين بهترين قابليت اكانت تجاري اينستاگرام ميباشد زيرا مهم ترين نياز يك كسب و كار امكان برقراري ارتباط با مشتري است كه در هر زمان و مكان، مخاطبان بيزنس پروفايل شما با زدن يك دكمه تماس در صفحه اينستاگرامتان با شما ارتباط گرفته و در طولاني مدت به افزايش فروش و يا ارائه خدمات در پروفايل تجاري شما كمك بسزايي خواهد شد.

در نتيجه با تغيير اكانت شخصي به بيزنس پروفايل اينستاگرام، دكمه تماس (Contact) در قسمت بالاي پروفايل شما قرار خواهد گرفت و با استفاده از آن ميتوانيد آدرس، شماره تلفن و ايميل مرتبط با كسب و كار خود را نوشته و به راحتي در دسترس مخاطبان خود قرار دهيد.

چنانچه قصد استفاده از بيزنس پروفايل اينستاگرام خود را داريد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما از اين قابليت استفاده نماييد و حتي در كپشن هايي كه براي پست هاي خود مينويسيد، مخاطبان خود را از وجود اين گزينه مطلع كرده و آنها را در جريان بگذاريد.

۲- ابزار آناليز پست‌ها و مخاطبان ( Instagram Insights )

به عنوان مالك يك اكانت تجاري اينستاگرام، شما بايد كاربران خود را بشناسيد و توانايي تحليل رفتار كاربري آنان را داشته باشيد. علاوه بر رفتار مخاطب، لازم است از بازخورد پست هايي كه به اشتراك ميگذاريد آگاهي داشته باشيد. در نتيجه يكي از قابليت هاي پروفايل تجاري اينستاگرام، امكان تحليل و آناليز مخاطبان صفحه ميباشد.

استفاده از اين قابليت اين امكان را به شما ميدهد كه به اطلاعات دقيقي در رابطه با كاربران خود دسترسي داشته باشيد، كه اين اطلاعات شامل سن، جنسيت، بيشترين زمان آنلاين بودن، موقعيت جغرافيايي و… مي باشند. جالب است بدانيد با فعال كردن اين قابليت در اكانت تجاري اينستاگرام، امكان اين را خواهيد داشت كه به بررسي آمار دقيق هر يك از پست هاي خود بپردازيد و جهت رشد پيج و شناخت سليقه كاربر اقداماتي انجام دهيد. البته توجه داشته باشيد كه اين تجزيه و تحليل تنها شامل پست هاي بعد از تغيير به Business Profile مي باشد. در تصوير زير شما ميتوانيد قسمت آناليز ( Instagram Insights ) اكانت تجاري اينستاگرام را مشاهده نماييد.

۳- قرار دادن لينك در استوري اينستاگرام

همانطور كه ميدانيد نحوه تبادل مالكان اكانت هايي با موضوع كسب و كار و به صورت كلي اكانت هاي تجاري، علاوه بر دايركت از طريق اپليكشن هاي ثالث امكان پذيرخواهد بود. درنتيجه شما ميتوانيد از اين قابليت پروفايل تجاري اينستاگرام استفاده نموده و لينك مربوط به راه هاي ارتباطي را در استوري نيز آپلود نماييد، البته توجه داشته باشيد كه تنها پروفايل هاي تجاري اينستاگرام كه بيش از ۱۰.۰۰۰ فالوور دارند ميتوانند از اين امكان استفاده نمايند.

۴- ايجاد تبليغ ( Instagram ads )

يكي ديگر از قابليت هاي پروفايل تجاري اينستاگرام، آسان بودن در نحوه تبليغ ميباشد، به اين صورت كه شما ميتوانيد هر يك از پست هاي اكانت اينستاگرام خود را تبديل به يك بنر تبليغاتي كرده ( به اصطلاح آن را پروموت كنيد) و از بازخورد آن شگفت زده شويد.

براي انجام اين كار كافيست روي پست موردنظر خود كليك كرده، سپس گزينه Promote را انتخاب كنيد. (لازم به ذكر است كه اين گزينه براي ايران فعال نيست.

معايب بيزينس پروفايل اينستاگرام

با توجه به اينكه تبديل اكانت شخصي به بيزنس پروفايل اينستاگرام داراي فوايدبسياري ميباشد، اما بايد توجه نماييد كه دو محدوديت براي شما اعمال خواهد كرد. (محدوديت هايي كه در پيج هاي شخصي يا همان حساب هاي عادي اينستاگرام با آنها رو به رو نخواهيد بود.)

اكانت تجاري را نميتوانيد خصوصي يا private كنيد:

پروفايل هاي شخصي در اينستاگرام، عمومي يا خصوصي هستند اما امكان خصوصي كردن يك اكانت تجاري اينستاگرام وجود ندارد. البته اين موضوع نيز حائز اهميت است كه كسي نميخواهد محصول يا خدمات خود را فقط براي دوستان خود معرفي كند، بلكه ميخواهد با معرفي كالا و يا ارائه خدمات خود به اشخاص بيشتر، مشتري هاي بيشتري را جذب كرد و محصولات و خدمات خود را به افراد بيشتري عرضه كرده و بازديد بيشتري نيز داشته باشد.

امكان اتصال حساب تجاري به چند اكانت فيسبوك وجود ندارد :

پروفايل تجاري اينستاگرام تنها ميتواند به يك صفحه فيسبوك متصل شود، اما پروفايل شخصي ميتواند به چندين صفحه فيسبوك متصل شود.

درنتيجه چنانچه محصول يا برند شما در چندين زمينه مجزا در حال فعاليت است كه توسط صفحات مختلف فيسبوك نيز در حال فعاليت است، قطعا نبود اين قابليت را متوجه خواهيد شد. البته نكته قابل توجه اين است كه به دليل كم بودن كاربران فارسي زبان در فيسبوك و فيلتر بودن آن در ايران، نبايد عدم وجود اين قابليت براي شما حائز اهميت باشد.

كلام آخر

به طوركلي چنانچه صاحب كسب و كاري هستيد، حتما اكانت خود را به بيزنس پروفايل اينستاگرام تبديل نماييد. زيرا اين كار باعث ميشود نسبت به بقيه رقباي هم صنف خود برتري يافته، همچنين ميتوانيد با مشتريان خود بيشتر آشنا شده و با استفاده از امكانات اكانت تجاري اينستاگرام، عملكرد كاربران را تجزيه و تحليل كرده و روز به روز فعاليت خود را با سليقه مخاطب همسو كرده درنتيجه بازخورد بهتري را در پروفايل تجاري خود شاهد باشيد.

ممكن است هنگام تبديل پيج شخصي به اكانت تجاري، در مرحله انتخاب حساب فيسبوك دچار مشكل شويد و با توجه به اهميت حساب تجاري، ميتوانيد جهت انجام اين كار با كارشناسان پشتيبان اينستاگرام مركز ما ارتباط گرفته كه اقدامات لازم و مفيد را در راستاي تبديل بيزنس پروفايل اينستاگرام شما انجام دهند.

منبع: دستياركمك

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.